Сервіси для опитування

 

На даний час, педагогічна спільнота отримала низку засобів ІКТ для реалізації формувального оцінювання на уроках Розроблені програмні засоби спрямовані на забезпечення допомоги вчителю здійснювати таке оцінювання, що забезпечує вчителів стратегіями, які вбудовані в навчальний процес, в якому учні глибше розуміють вивчене, думають на більш високому рівні і стають цілеспрямованими у навчанні. Застосування ІКТ популяризує серед учнів навчальний матеріал, сприяє більш глибокому його засвоєнню.

Розглянемо на прикладі декількох найбільш популярних платформ.

1.                «На Урок» - безкоштовний україномовний сервіс для створення власних тестів і використання публічної бібліотеки завдань (мал. 3,4). Може використовуватись на будь-яких етапах уроку для тестування, опитування або домашніх завдань.



Мал. 3 Вікно створення тесту на платформі «На урок»

2.                Kahoot! — онлайн-сервіс для створення вікторин, дидактичних ігор і тестів (мал.5). Kahoot! дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри (далі — ігри), що складаються з низки запитань із кількома варіантами відповідей. Такі ігрові форми роботи можуть бути застосовані у навчанні — для перевірки знань учнів. Сервіс пропонує три форми гри. Мета, з якою збираєтеся створити гру, допоможе визначитися з формою: визначити рівень ознайомленості учасників із тою чи тою темою чи рівень її розуміння — вікторина (Quiz) улаштувати дискусію щодо певного питання, презентувати ідею й отримати щодо неї «зворотній зв’язок» — обговорення (Discussion) зібрати думки, погляди учасників на ту чи ту проблему — опитування (Survey).




Мал. 5 Елементи створення інтерактивних навчальних ігор на платформі «Kahoot!»

4.                Quizizz – сервіс призначений для проведення тестування з 1 правильною відповіддю: в аудиторії або як домашнє завдання. Функціонал веб-сервісу Quizizz нагадує Kahoot, але має деякі відмінності, через які вчителі віддають перевагу саме йому.

·   По-перше, при запуску вікторини в класі учні відповідають на питання, рухаючись в своєму темпі, і при цьому не залежать від швидкості відповідей інших учасників.

·   По-друге, виконання вікторини, створеної в Quizizz, можна запланувати. А це означає, що його можна пропонувати в якості домашньої роботи.

·   По-третє, є можливість прибрати параметр «час», і тоді учень може подумати над питанням. Також це дає можливість під час відповіді на питання прочитати параграф підручника, главу книги або знайти в інтернеті потрібну інформацію.



Мал. 7 Елементи створення інтерактивних навчальних ігор на платформі «Quizizz»

5.                Padlet – віртуальна інтерактивна дошка для організації спільної роботи з різноманітним контентом і можливістю одночасного редагування декількома користувачами (мал. 8, 9). Зручний, легкий у роботі сервіс, завдяки чому є можливість оформити дошку й наповнити її даними, організувати спільний доступ користувачів до неї, експортувати її в різні формати, розмістити в соціальних мережах. На віртуальну дошку можна додавати графічні, текстові та мультимедійні (відео або презентації) файли, посилання на веб-сторінки, нотатки, знімки з веб-камери.

Це може бути індивідуальна дошка, модерована дошка з кількома учасниками, які будуть заповнювати її інформацією або доступний для читання й редагування будь-яким користувачем майданчик для обміну інформацією. Сервіс не обмежує користувача в кількості створюваних сторінок. Рadlet працює на всіх пристроях: мобільних, планшетах, нетбуках. Можна налаштувати функцію редагування стіни іншим користувачам, дозволити повний доступ, поставити пароль або запросити користувачів по e-mail.


Мал. 8 Вікно початку роботи з інтерактивною дошкою «Рadlet»


Мал. 9 Зразок дошки, створеної за допомогою сервісу «Рadlet»

6.                LInoit – Універсальний онлайн-сервіс для роботи з нотатками-стікерами (мал 10). На віртуальну дошку можна додавати зображення, відео, текстові файли. Створені стікери можна переміщувати, обертати, а також фіксувати їх положення. Є наявність інструментів для додавання дати, редагування й видалення постів. У кожного стікера є номер. Увесь матеріал розміщено на одній сторінці. Є можливість створювати групи, переглядати дошки інших користувачів.



Мал. 10 Вікно початку роботи з інтерактивною дошкою «LInoit»

За останні десятиліття формувальне оцінювання активно впроваждується у світі, зокрема у країнах ЄС, та набуває дедалі більшої ваги в Україні. Його особливостями є сприяння у формуванні й розвитку особистості учня, що досягається за рахунок забезпечення ефективного зворотного зв’язку з учнем, активної участі учня в процесі навчання, постійного коригування навчального процесу, мотивування учня, усвідомлення ним відповідальності за власне навчання. Створюється та розвивається велика кількість спеціалізованих програмних засобів навчання та оцінки навчального процесу. Всі вони вже широко використовуються на практиці педагогами України. Зазначений перелік та опис інтернет платформ не є вичерпним, але надає педагогові розуміння можливостей сучасних технологій у сфері формувального оцінювання та навчального процесу. Оскільки на даний момент використання зазначених інструментів не регламентовано Українським законодавством, саме вчителю надано можливість визначення доцільності використання та вибору програмного засобу для навчання. Тільки від вчителя , його бажання та наданих йому ресурсів залежить наявність ефективного використання ІКТ з метою формувального оцінювання учнів. Це означає, що застосування технології формувального оцінювання з використанням засобів ІКТ на сучасному етапі може перетворитись на один із ключових важелів забезпечення якісної освіти,.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Для чого нам інформаційно – комунікаційних технології?

Сучасні освітні інструменти для вчителів